31 Ocak 2010 Pazar

İtiraf Manifestosu



Bazı sözlerim var sana söyleyemediğim. Karşı karşıya geldiğimiz anlarda dilimin damağımın kuruduğu, elimin ayağımın dolandığı, bakışlarımın donuklaştığı…
Kelimelerim var yarım yamalak, söylenmemiş, yetim kalan
Boynu bükük, kesik başlı…
“unutmak” çok geç kalınmış nafile bir söylem
Büyümüş, çoğalmış bir yalnızlığı yaşayana.
“Her şeye yeniden başlayalım” ise yalnızca bir sanrı.
Biliyorum ben bu sözleri, ağlamaları, hıçkırıkları
Tanığıyım bu çaresizliğin
Hepimiz yaşadık bir önceki yaşamımızda aynı şeyleri.
Ne kadar acıtıyor oysa hep yaşanmasına rağmen
En öldürücü darbeleri yedik, en derin yaralar açıldı belki de bedenimize
Hiçbiri söyleyemediğim kelimeler kadar sızlatmadı sevgilim.
Ve hiçbir ayazda üşümedim bu kadar
gözlerinde üşüdüğüm kadar
Çok zaman geçti herşeyin, senin, benim üzerimden
Hâlâ çıktığın her yolun bana varmasını isterim, biraz çocuksu, biraz tutkulu, özlemle biraz…
bedenimdeki kuraklık öpüşlerinle sulansın
Toprağımı ekip, biçen sen ol yine
Diyelim ki gecelerden bir gece,
Henüz daha kovulmamışken yüreğinden, bakışlarından, teninden
Uzansam yanıbaşına ilk gün ürkekliğimle
Veda etsem beklenilmiş günlere zafer kazanmış kral edasıyla
Tüketsek birbirimizi , hiç doymadan ve en aç halimizle dokunsak birbirimize.
“daha vakit var” demeyip, ertelemesek bedenlerimizi
dört mevsimi yaşayamamış acizlerden olmasak.
Yine gecelerden bir gece, henüz ay gökyüzünden çekilmemişken
Sen yine geçsen içimden, karışsak birbirimize

Bazı sözlerim var sana söyleyemediğim. Karşı karşıya geldiğimiz anlarda dilimin damağımın kuruduğu, elimin ayağımın dolandığı, bakışlarımın donuklaştığı…
Kelimelerim var yarım yamalak, söylenmemiş, yetim kalan
Boynu bükük, kesik başlı, hâlâ kanayan…
“unutmak” çok geç kalınmış nafile bir söylem
Büyümüş, çoğalmış bir yalnızlığı yaşayana.
“Her şeye yeniden başlayalım” ise yalnızca bir sanrı.
“Zamanla alışırsın ” sırt sıvazlamaları ise hakikat
Yanıtı bir dirim süren bir sual bırakıyorum tüm yaşanmışlıklara aykırı. Islanabileceğin birkaç yağmurlu sözcük.
-Masallar uyutmak için söylenen kandırmacalardır, çok iyi uyuttun sevgilim.
“Bir yola çıkarken neleri almadık yanımıza” diye düşünürken sen kalbini almamıştın sevgilim.
Ve bütün aşklar aynı nedenle biterdi aslında
Bu da benim sana itiraf manifestom;
Gecenin bir yarısı telaşla uyanıp yanımı yokladığımsın. -
………
Meral Güler

1 yorum:

  1. ck guzel yazı gercekten super bı yorum en guzel sekılde anlatılmıss hersey

    YanıtlaSil